Wednesday 31 August 2011

motif?

jahat tak, jahat tak. saya tak pakai tudung. saya pakai masa pergi kelas je. keluar jalan-jalan saya tak pakai.

jadinya, saya tak layak nak kutuk orang yang pakai tudung. kutuk pasai tudung dia la kan.

tapi tapi. saya bukannya nak kutuk pun.. saya nak cakap je? meluahkan? memberi pendapat?

ada la sorang kawan saya ni. dia pakai tudung. dia cantik tau. caaaantiiiik sangaaaat. (betul, bukan nada perli). muka melayu ke? er. orang kalau 1st glance kat dia memang cakap muka melayu la. hidung taklah mancung sangat, tapi mancung juga lah kalau nak compare dengan majority perempuan melayu pure kat malaysia ni. bagi saya, semua pasal dia sederhana gitu. tapi memang cantik la. mata ok. hidung ok. mulut ok. muka mmg ok lah. badan ok. tak tinggi sangat tak pendek sangat. dia suka fashion. tapi taklah melampau-lampau sangat bling-bling lip-lap lip-lap. once in a while, dia akan pakai la tudung belit-belit ala hana tajima tu. yg kembang-kembang kat tepi tu. once in a while dia akan pakai la blouse / dress + jeans + belt + tudung belit-belit. (ok aku tak kutuk tudung belit-belit. for me, yg tak cantik pun boleh nampak cantik bila pakai tudung camni). once in a while dia akan pakai make-up agak tebal but still cantik la. tapi hari-hari dia just pakai foundation and eyeliner sikit je. kadang-kadang tak pakai make-up pun pergi kelas. cantik je.


apalah motif aku ni kan.


camni. aku ada sorg friend di facebook. sekadar friend di facebook ye. dunia realiti, ada la tak sampai 10 patah perkataan aku pernah cakap dgn dia. dia pakai tudung. tapi, dia pakai tudung belit-belit. ok lagi. dia pakai tudung belit-belit hari-hari..

sukahati dia la kan? apa aku sebok? tu la dia. mmg aku ni penyebok.

cuba fikir. kalau belit-belit kat leher, camne nak pakai stethoscope? camne nak pakai mask yg ikat 2 kali kat belakang kepala tu? habis la kembang-kembang tepi tudung hana tajima tu kan? aku pun tak tau la camne dia pakai. sukahati dia la.

berbalik kepada kawan aku yg aku puji-puji tinggi menggunung tu. dia ni sangat jujur orangnya. dia jarang cakap seseorang itu cantik. macam apa lah ayat aku tu kan. tapi betul. kalau tanya,

"weh ko rasa si hana-tajima-wannabe tu cantik tak?"

dia akan jawab, 

"takde lah. biasa je. make-up tebal."

aku bukan la nak kata dia ni penyombong, perasan cantik apa semua. tak. dia tak pernah pun cakap dia cantik. (dia da tau da dia cantik sebab memang ramai yg cakap pun especially lelaki-lelaki gatal n desperate yg terkinja-kinja bila nampak kawan aku ni). di sini, sebab dia kawan baik aku, jadi aku rasa dia just being honest. tu jee. aku rasa, kalau dgn entah sapa-sapa dia tak berapa kenal sangat, dia akan jawab,

"oh, boleh tahan. cantik jugak dia tu."


seriously, apa motif aku ni?


before aku cakap motif aku, ada lagi aku nak merepek ni. yang aku tau, cukur bulu kening tu haram. (begitu juga tak pakai tudung). jadi, bila aku tengok orang yg pakai tudung, tapi cukur bulu kening ni, aku macam, pelik lah kan. orang selalu cakap yg tak pakai tudung tu jahat (ok this statement is so outdated, sbb dah ramai yg cakap,


apa ingat semua orang pakai tudung tu baik? semua orang tak pakai tudung tu jahat?


ni dah biasa la ni semua. aku bukan nak defend diri aku yg tak pakai tudung ni. aku juga bukanlah nak marah-marah orang yg pakai tudung tapi cukur bulu kening ni. aku tau, aku tak layak nak cakap benda ni. tu sebab aku cakap aku nak merepek je ni. wait, apa kena mengena dengan tudung belit-belit?


No comments:

Post a Comment