Wednesday 17 August 2011

colours

raya tahun ni, nak baju colour kuning. fikir-fikir balik,

"aku dah lama takda baju kurung colour hijau."

fikir-fikir balik, 

"naah. tak mau la colour hijau."

fikir-fikir balik, banyak pulak fikir. kalau fikir pasal ortho takpe jugak. pandai sikit lah otak aku nanti.

"naah. nak fikir jugak pasal colour."

baru aku perasan, untuk seseorang yg suka semua colour, baju-baju aku takda pulak ada semua colour. contohnya, biru, pink, oren, coklat, purple, putih, hijau.

ok pink tu boleh dimaafkan kalau takda. purple tu ada, just tak muat dah. susah nak cari coklat yg lawa. ok tak susah, tapi sebab aku bukannya cerah sangat, tak cantik pun pakai coklat. putih, everytime nak beli, takut kotor. so macam takkan beli je. hijau, ok susah nak cari yg lawa (tu baru betul). oren boleh pakai excuse macam coklat. biru, hmm.. ntahlah. mcm takda excuse. so kena cepat beli baju biru!

kalau orang tanya, aku suka colour apa, aku akan jwb, 

"i love all colours. no predilection."

tapi, rupa-rupanya, aku suka barang yg warna-warni. yg ada semua colour kat satu item.

ok socks ni tak cantik pun.

ataupun lain-lain item yg ada satu colour setiap satu, tapi diletakkan di satu tempat yg sama


maybe tu sebabnya aku suka tengok magazine yang ada barang mekap, then tengok mekap orang.



especially yg ada warna-warni gitu. dulu, aku suka t-shirt yg simple2, tapi ada tulis-tulis something yg bermakna

ok aku tak mampu pun beli nike dulu

tapi sekarang, kalau boleh, aku nak baju semua plain-plain. yg ada colar jugak. shirt. sbb mcm smart. di samping casual. uhu


minus the belt, of course.

tapi kadang-kadang, aku nak jugak baju yg ada pattern. (still warna-warni)


minus the goatee. ahaks

or tshirt yg ada satu je motif dia. dan cute. kucing misalnya.

oh nak nak

No comments:

Post a Comment