Thursday 8 September 2011

soalan bodoh.

macam mana ni? macam mana nak jadi doctor ni? malas sangat ni. malas belajar, malas cover bed, malas buat homework. mana boleh malas lah. adoi.

hari ni birthday aku!!

hari ni aku dah marah orang. oh god. ok la macam ni ceritanya.

ada sorang kawan aku ni. dia sangat pandai. so aku banyak la tanya-tanya dia soalan-soalan. walaupun soalan tu bodoh. tapi kan, aku tak tau pun soalan tu bodoh. ye lah kan, aku kan tak pandai. jadi aku tak tau la soalan tu bodoh untuk dia. hari ni, bila aku tanya,

"eh, external fixation tu kan pakai local anesthesia (LA). habis kalau dah lepas tu, patient sakit tak?"

dia pun dah start buat muka 'you-ask-this-stupid-question?-unbelievable" dan start cakap,

"imagine if i give you LA kan, and..."

"alah dia ni suka perli-perli tau. jawab je lah soalan."

haa lepas tu semua orang macam,

"whooaaaa ada orang marah"

then diorang macam nak cheer things up, diorg cakap la, 

"alah takpe, birthday girl kan. biarlah dia nak cakap apa."

tapi sebenarnya, aku tak rasa pun macam birthday aku harini. and aku tak main lepas cakap je sebab harini birthday aku. aku dah lama dah nak cakap camtu kat  budak ni. budak ni membuatkan aku malas dah nak tanya dia apa-apa lagi. buat aku nak usaha sendiri lah cari jawapan. tak payah tanya dia. sebab everytime aku tanya dia, aku rasa macam orang paling bodoh sekali di dunia.

then dia jawab,

"ok lah, jawab soalan. patient akan rasa sakit. haritu i ada tanya patient."

oh, so you ada la tanya soalan bodoh kat patient? i see..

"ok thanks for the answer."

oh and then aku rasa dia nak pujuk aku kot.

"sorry ah, birthday girl.." something something other things he said i cant remember now.

oh aku bukan mintak dipujuk pun. kalau zhafran buat aku marah pun aku tak mintak dipujuk. inikan pula entah sapa-sapa. aku rasa budak ni, jarang la orang marah dia cmtu. dia kan pandai. sapa berani marah?

sebenarnya, setiap orang itu lain-lain. kadang-kadang, ok lah jugak kalau nak jawab soalan tu perli-perli so kita akan ingat jawapan tu sampai bila-bila. tapi kalau dah everytime macam tu, hmm. memang melenting lah aku kan. takpe. think positive. aku menyuarakan untuk orang yg selalu terkena dgn budak ni. hahahahahaa. ntah-ntah aku je yg rasa camtu. dah la. lepas ni you jangan risau tau. i takkan tanya you soalan bodoh lagi. maybe i takkan tanya you apa-apa soalan pun. sampai bila-bila! 

oh so emo.


No comments:

Post a Comment