Wednesday 12 October 2011

i am not

so most of my friends say that i'm:


1. ganas
2. garang
3. tak feminin
4. lain-lain sifat lah

so sebenarnya diorang ni bukan lah my close friends gitu. sebab i bukan macam tu. ahaks.

ganas

orang cakap i ganas sebab, entah lah, i main basketball kot? hey sorry sikit. i main basketball tak pernah ganas-ganas tau. dulu coach i ada ajar, 


kalau ref tak nampak, cubit je pinggang opponent tu. 

tapi i tak pernah buat tau. i pernah sekali je kena 5 fouls in one game sepanjang karier (karier ke, wek) basketball i ni. so i tak ganas la.


what do you mean "foul"?

garang

garang tu mcm mane tu? i garang kat budak? itu tak betul sebab i pun ada sikiiiit je encounter dengan budak-budak. and kalau ada pun i jumpa budak, mana ada i marah-marah kat budak tu. dia tak buat apa pun? garang sebab apa ye. i selalu marah-marah? alah c'mon lah wey sapa takda marah-marah. ok la i admit i ni pemarah. muahahah. or maybe sebab muka i masam kot? ok lah i admit i jarang senyum. tapi i bukan sengaja la. dah terbiasa. kalau i teringat, kang i senyum lah, ok?

tak feminin

masa form 1-3 dulu yelah i tak feminin. identity crisis gitu. seluar baggy gitu. alah tu zaman Eminem lah weyy. of course lah kena pakai seluar baggy, baju lapis-lapis, kasut basket mahal-mahal. cakap pun nak ada style. lepas tu i pun nak berubah la. masa form 4 i jadi bapuk sikit. sebab tu dalam transition phase lah kata kan. lepas tu form 5 i harap i jadi wanita sejati lah kan. tapi bapuk jugak. matriks, pun i nak beransur-ansur jugak ke arah feminin. tapi dah tuuu jugak jadinye. nak buat macam mana? don't say i didn't try okaaay. now, i pakai handbag tauu. handbag momoe gitu. i pakai skinny jeans tauu. i pakai blouse tauu. dah takda seluar baggy, baju lapis-lapis mengarut tu semua.

berbalik kepada ganas.


gaaa


i suka kucing. sayaaaang kat kucing. kalau ada kucing i tak malu lah nak panggil-panggil sambil angkat-angkat kucing tu. tu ganas ke? hmm tak kann? bila ada cerita kat newspaper pasal orang abuse animals, i tak boleh baca la. i baca la sampai habis. tapi mulut i ni tak boleh nak diam la, marah-marah orang yg bodoh sangat abuse animals ni. lepas tu i cakap la,

kalau cerita pasal abuse binatang aku tak boleh la. tapi kalau baca pasal orang yg kena abuse, aku tak kesah.

lepas tu baru-baru ni kat facebook ramai lah pulak yg pergi post cerita pasal Junko Furuta. and aku ni pun rajin sangat pergi baca lah pulak. OMG. baru separuh baca dah berbunyi-bunyi dah perut aku ni. dah kembang-kembang dah tekak aku ni. lepas tu, boleh pulaaak aku baca sampai habis? lepas tu hidup aku tak tenang (tu lah, berlagak lagi.) lepas tu boleh pulak aku nak google pasal Junko Furuta ni. baca lagi sekali cerita dia. pening lagi kepala aku. nausea. lepas tu boleh pulak aku bukak wikipedia, search pasal psychopath. aku baca sampai habis pasal psychopath. siap hafal lagi 3 classical signs of psychopathy in children. kalau ada dalam syllabus paediatrics ni ok lah jugak. boleh la aku jawab exam.

adoidoi. tapi on the bright side, i know i'm a softie.



No comments:

Post a Comment