Monday 2 January 2012

annoying cab driver.

ini hal benar-benar berlaku. apa, kisah benar? ya. pada 30 december 2011, hari jumaat yg lepas, i telah menaiki sebuah teksi dari HUKM ke LRT Bandar Tasik Selatan. i bertanya kepada pakcik N***** (terpampang namanya di dashboard),

"boleh tak hantar saya sampai stesen bas?"

dan pakcik N menjawab,

"oh, stesen bas tu ye. saye bukan nak cakap ape la kan. haritu ada saya hantar sorang customer pergi situ. lepas tu stesen bas tu bodoh betul. dia tak letak satu pun signboard. saya pusing-pusing je kat situ. lepas tu ada polis tahan saya, saya kena saman."

dan banyak lagi dia cakap. so, i pun cakap la,

"ok la kalau macam tu hantar la saya kat tempat yang tak kena saman."

dan pakcik N pun menyambung lagi,

"saya bukan nak cakap apa. tapi nanti saya yang susah tau. tempat tu teruk betul takda signboard. apa lah salahnya kalau jalan je dari LRT tu. tak lah jauh mana, kan?"

"em, jauh jugak sebenarnya. pakcik, saya pun pernah sekali je teksi hantar sampai stesen bas. saya biasa je jalan. so pakcik hantar je la sampai LRT. saya boleh jalan."

dengan harapan isu berhenti di stesen bas akan stop. tetapi tidak. pakcik N cakap lagi pasal bas. dan sepanjang dia cakap-cakap, dia bawak kereta sangat lah perlahan. tak lebih 40km/jam. i pun, macam pelik lah kan. nak je sound, pakcik bwk la laju sikit. tapi i diam je.

mula-mula i layan je la pakcik tu. lama-lama i pun boring kan. i malas lah nak dengar you cakap, pakcik. lagi-lagi benda-benda merepek ni hadoi. lepas tu, tengah sibuk-sibuk dia membebel, tiba-tiba, i perasan pakcik tu pandang body i


lepas tu, pakcik N pun bertanya,

"sori eh adik. adik ni perempuan ke lelaki?"

huh?

what the fuuu? dalam hati i, KAU DAH DENGAR AKU CAKAP-CAKAP KAN. DO I SOUND LIKE A MAN? DO I LOOK LIKE A FUCKING MAN? AND WHAT KIND OF A QUESTION IS THAT? (A RUDE ONE). YOU DON'T TALK TO YOUR CUSTOMERS LIKE THAT. NO WONDER YOU DON'T HAVE FRIENDS. PLUS, YOU DRIVE LIKE A FUCKING GIRL. 40KM/HR. HUH.

"perempuan laa ~sigh~"

"oh sebab macam lelaki. perempuan kan sopan sikit. hihi. ada main sukan apa? hoki ke?"

i rasa nak tumbuk hidung you sampai berdarah lepas tu i lap darah you tu kat baju you balik sebab i geli la dengan darah you


depan takda kereta still bawak 40. i just don't get it. dah la buat aku marah. bawak lambat. cakap-cakap pasal indonesia banyak rasuah pulak. sorry i don't read newspapers. and even if i do, i just don't feel like talking to you. i don't feel like looking at you. i perasan ic dia lahir 1950. so umur dalam 61. you should just retire lah pakcik mulot cabul. sit at home, do nothing. coz no one should ever listen to your bullshit, thank you.

fuuh.


No comments:

Post a Comment