Monday 30 January 2012

i was like,

1. pernah tak korang terfikir, bila naik bas tu kan. korang duduk sorang-sorang. lepas tu dalam hati berharap, ada lelaki hensem duduk sebelah korang. tapi selalu perempuan aje yang duduk sebelah. ~sigh~

meh aku duduk sebelah kau, tom hardy.


2. ada orang cakap, "jom la naik broga hill. tengok sunset. cantik gilaa." tapi, aku terfikir, "bukan sunset tu time maghrib ke. bila nak semayang? bila nak tengok sunset?" pergh budget beriman habis.

balik, balik. azan.


3. bila aku cakap, "aku tak pernah colour rambut." orang tu cakap, "aku pun." bila aku cakap, "aku tak pernah rebonding rambut." orang tu cakap, "aku pun. dah rambut aku naturally lurus kan, buat apa nak rebonding." pergh poyo gila.

buat apa nak rebonding? da cukup cantik da.


4. bila masuk public toilet. dah buat hal korang dalam tu, nak keluar toilet. tiba-tiba dekat tombol pintu tu, basah-basah pulak ntah sapa-sapa basuh tangan tak lap pegi pegang tombol. heyy c'mon la.

5. korang jalan-jalan kat shopping complex. pastu ada orang tunggu tepi2 tu pegang flyers. dia tengok muka korang sambil hulur flyers. tp dalam hati korang menjerit-jerit mengatakan "jangan ambik! semak handbag je!". tapi tangan korang still ambik flyers tu. damn.

6. korang jalan-jalan kat shopping complex, pakai selipar jepun biasa je. tak lah buruk sangat aku beli RM10 tau. korang masuk dalam kedai kasut yang average harga RM60-70. lepas tu salesgirl kat situ pandang selipar korang, pastu pandang muka korang. lepas tu dia pandang kuku dia. hoi kau ingat aku miskin sangat ke?

selipar bergaya.


7. pernah tak korang jengket-jengket kerusi dekat meja study korang. time tu tgh browse2, study2, tgk movie ke. tiba-tiba jengket-jengket terlebih sikiiiiit je ke belakang. terasa jantung terberhenti sekejap.



8. tengah seronok-seronok study-study tulis-tulis terjelir-jelir lidah kat meja, sebab tiba-tiba semangat study datang dengan tak semena-mena. tiba-tiba ada sekor semut berlari-lari dengan hebatnya di sekitar kertas korang. korang dah sapu tepi, tiba-tiba datang lagi 2 ekor semut berlari-lari dengan lagi hebatnya terkinja-kinja sambil ada sekor yang siap naik atas tangan korang. grr.



9. malam-malam sebelum tidur, pasang charger kat hp, sambil set alarm. dah set je cepat tidur! sebab besok nak bangun pagi. bila bangun pagi, tengok suis charger tak on. kenapaaa?

10. korang dah tulis-tulis assignment or nota study group kat atas kertas kajang. dah tulis panjang-panjang. siap lukis-lukis warna-warni lagi. masa nak continue page belakang, terperasan, yg lubang dua kat tepi kertas tu dah terbalik. nak tebuk lagi sebelah ke? sebab kalau tak nanti susun-susun dia terbalik, kan? shit.



11. korang dah study habis-habisan kat bilik. tido pun pukul 12am. 12 am tu lambat la tu. sebab besok ada teaching. dah bangun pagi, dengan semangat pergi kelas. dah smpai kelas, segala kertas dan pen dan buku tertinggal di bilik. jeritan batin. carutan batin.



12. korang dah sapu bilik 2, 3 hari lepas. hari ni tengok ada segumpal rambut di bawah meja. huh?

rambut aku ke?


No comments:

Post a Comment